Verbale incontinentie en SEO
Om gevonden te worden halen we de gekste streken uit…
Vaak wordt geacht dat je zoveel mogelijk ‘gerelateerde’ woorden in teksten op moet nemen.
Maar een spreker die zijn mond niet weet te houden vergeet dus om te luisteren.
Voor SEO optimalisatie geldt hetzelfde
Beter 2-3 goed gekozen woorden dan honderden vergelijkbare woorden.
Veel kleine witte tekst op witte achtergrond garandeert lagere ranking.
Het herhalen van woorden wordt zwaarder gestraft dan je denkt.
En zoals je het schrijft is niet altijd zoals je gevonden wordt.
Hoe zit het dan met dat luisteren?
Nou, om te luisteren moet je naar je concurrenten kijken.
Als je goed kijkt/luistert zie je hoe ze zich vindbaar maken.
De kunst is daarna om je eigen teksten nog beter te maken.
Kat en muis spel
Heeft het zin om je SEO 1x op orde te brengen?
Ja hoor, voor iedereen die 1 dag eeuwige roem nastreeft.
Om goed gevonden te worden, moet je blijven luisteren.
En meten is weten, dus blijf kijken of je gezien wordt.
Een SEO analyse maakt duidelijk hoe je ervoor staat.
De eerste 5 MKB bedrijven die op deze blog reageren..
.. krijgen een rapport hoe ze ervoor staan qua SEO.
Gewoon omdat ik graag luister en geen lange blogs schijf.